maandag 5 oktober 2015

A Creative Beïng - Wink


 In de haakwereld dwarrelt een grote schok.
Een zeer creatief, lief mens heeft zichzelf van het leven beroofd.
Haar creatieve wereld heeft haar kunnen brengen waar ze was maar
helaas heeft een zware depressie het uiteindelijk toch gewonnen.

In 2010 is ze in een diepe depressie beland.
In deze tijd ontdekte ze dat ze graag wilde creëren:
Schilderen, tekenen, ontwerpen, koken en leren haken.
Ze werd bestempeld met het Syndroom van Asperger.
Ze ontdekte dat haken haar de rust kon brengen in de wirwar
die dit  met zich mee bracht.
Haken en creëren maakte haar gelukkig!
Ze heeft mee gewerkt aan het boek
Haken redden mijn leven.
In 2011 opende ze haar eigen shopje waar ze al haar
creaties en patronen kon verkopen.

Op 29 juni 2015 plaatste haar zusje een blog dat Marinke haar depressie gewonnen had
en dat ze zich van het leven had beroofd.

Dit heeft een grote impact gehad op mij. Ondanks dat ik haar niet eens kende!
Ik ben haar website gaan bekijken en kwam er al gauw achter dat het
mijn blog had kunnen zijn. Ik heb dan geen Syndroom van Asperger maar heb een
Bipolaire Stoornis wat inhoudt dat ik niet alleen depressies heb maar ook manische periodes heb.
En om er geen stokjes om te winden: daar wordt je soms gek van jezelf!

Het is 2015 en haken is helemaal hip tegenwoordig!
En ook al vocht ik ertegen, ik ben bezwijkt voor het haken.
Mijn eerste werk was een hele mooie granny deken waar ik zo ontzettend trots op ben!
(p.s. is tevens te koop! ;-) )



Tijdens dit procces merkte ik hoeveel rust en voldoening dit bracht.
Ik ben altijd al een creatief persoon geweest en ben der ook nog erg graag mee bezig
maar ik merkte hoeveel haken mij brengt.

Op 2 juni 2015 is ze nog zoveel lof over de aankomende Scheepjes Cal die eraan gaat komen.
Op 18 juni 2015 start ze een blog met als titel: Op zoek naar het licht.
Daarin geeft ze duidelijk aan dat ze in zwaar onweer zit en een pauze inlast om uit te zoeken
wat ze nou wil en hoe ze nu verder zal gaan.
En op 29 juni 2015 neemt haar zusje het over met het bericht:
Een erg aangrijpend stuk en het stuk waarin ik instapte.

Er is spontaan een aktie gestart:
Er wordt hiermee aandacht gevraag voor depressies
maar ook om Marinka-Wink te herdenken en nooit te vergeten.
Marinke was verzot op Mandala's.
Dit geeft wel aan wat zij voor de creatieve wereld betekend heeft.

Dit heeft me aan het denken gezet.
Zij was zo eerlijk en open over haar 'ziekte' en daarmee zoveel steun
gekregen dat ik ook dat graag wil gaan bereiken!
Aandacht vragen voor de Bipolaire Stoornis.
Geen blog over een bipolaire stoornis maar wel betrekken in mijn berichten wanneer het nodig is.

Kan niet zeggen dat haken mijn leven red maar wel structuur en dat is
heel erg belangrijk voor een Bipolair.
Ik eer Marinka om haar openheid om zelf ook open te gaan worden.
Het is best een grote stap maar zolang het niet uit de taboe sfeer gaat komen,
zal een Bipolaire Stoornis (Manisch Depresief) altijd onbegrepen blijven!

Ik HEB een Bipolaire Stoornis, ik BEN het niet!



Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Als je wilt kan je een bericht achterlaten. Ik zou dat erg leuk vinden!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...