woensdag 2 september 2015

Stoppen met roken - Dag #01


 Yep!! Dag numero #01

 Ik ben de laatste 3 dagen contineu bezig geweest met de redenen waarom stoppen met roken maar ook
waarom doorgaan met roken!?
Ik ben al halve sigaretjes aan het roken, ik heb aan de helft meer dan genoeg.
Het gaat immers om de nicotine en de handeling die je nodig hebt om een sigaret op te steken.
Eenmaal verzadigt.....is het weer genoeg.

Ik kon dus eigenlijk geen redenen bedenken waarom ik door zou gaan:
Tja met een borrel is een peuk heerlijk! Maar we roken toch al niet meer binnen
en om nou op een regenachtige dag naar buiten te gaan met je borrel omdat je zo nodig een peuk wil roken....... hmmmmm 
Wakker worden en na het eten.........dat zijn de 2 grootste uitdagingen.
Maar laat ik me dan weerhouden om die 2 uitdagingen!?
Ik!? Ik hou van een uitdaging!

Stoppen met roken gaf me alleen maar positieve antwoorden:
*-) Ik zou het minder benauwd hebben, 
*-) mijn COPD zou niet verslechteren want wil toch niet aan de zuurstof!
*-) Ik en ik alleen kan ervoor zorgen dat ik van (hopelijk) kleinkinderen kan genieten
zonder dat je ruikt uit je mond ;-)
*-) Het huis blijft frisser
Bla bla bla bla........
Ik weet dat ik volgende week, of zelfs over een paar dagen, al die antwoorden
aan de kant schuif haha maar mijn grootste motivaties:
A- Het wordt tijd dat ik voor mezelf weer eens een doel stel en mezelf laat zien dat als ik mijn zinnen ergens opgezet heb, ook haalbaar is! Voor mezelf dus een prestatie leveren; 
B- Elke week dat ik gestopt ben, geef ik mezelf € 10,-!!!
Wat ik geheel aan mezelf uitgeef! Wat helemaal voor mezelf is!
En eerlijk gezegd.......dat lijkt me zo heerlijk!!

Maar goed, vanmorgen de laatste sigaret gerookt, nicotine pleister geplakt (Nicotinell 21mg) waarvan ik er nog 5 in de la had liggen van vorige poging haha en de elektrische sigaret ligt klaar om eventueel
zwaar moment even door te komen. Dat is gewoon even mijn ruggensteun.

En nu????
Nu wachten tot wat komen gaat..............

Grootste deel van de dag is voorbij.
Moet zeggen dat het me tot nu toe is meegevallen.
Zolang ik mezelf maar bezig hou, is er niets aan de hand.
Er is vanmiddag om 1500 uur even een momentje geweest maar toen ben ik
weer op de fiets gestapt om wat te snoepen te halen hahaha
Net na het eten is het ook even zo'n momentje, al hoewel ik de laatste dagen al expres niet rookte na het eten om van die handeling af te komen.
Het is nu 19:30 en heb toch ook nu zo'n momentje hoor!
De elektrische sigaret doet het niet goed dus daar hebben we niets aan.
Nog even afwachten..............


Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Als je wilt kan je een bericht achterlaten. Ik zou dat erg leuk vinden!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...