woensdag 2 september 2015

Het is zover..........


 Een blogje van geheel andere aard.

Het is zover.............
Ja de beslissing is gevallen.

Ik ga definitief stoppen met roken!!

Het zit er al een tijdje aan te komen.
Mijn COPD blijft redelijk stabiel maar ben na de vorige longtest me gaan
realiseren dat dat enkel te maken heeft met bewegen!
En eerlijk is eerlijk, als ik geen down heb van mijn Bipolaire Stoornis,
beweeg ik ook meer want het leven is dan goed!
Maar.....door het ergste bericht wat we hebben kunnen ontvangen,
kan ik het me maar niet veroorloven om voor mezelf te accepteren waarom ik eigenlijk rook.

Paar jaar geleden heb ik mijn zwager verloren na een hevige strijd tegen K.
Afgelopen weekend kregen we het verschrikkelijke nieuws dat ook
mijn andere zwager K heeft. Longkanker wel te verstaan.
Ik ben er dus helemaal klaar mee!!

Hoe kan ik dan door roken!?
En dat terwijl ik COPD heb!?
Terwijl het zo ontzettend slecht voor mij is!?
Terwijl IK er nog wat aan kan doen om ooit van kleinkinderen te kunnen genieten!
Ik kan er nu WEL wat voor doen!
Er zijn mensen die dat niet meer kunnen dus..... waar ben ik dan mee bezig!?

We hebben thuis al afgesproken dat voor elke week ik gestopt ben,
ik € 10,- in mijn zak mag steken.
Tien euro als een kleine beloning!
Ik moet je zeggen: dat motiveert nog meer!!!

Of ik het zelf doe of dat ik het ga vermelden op facebook........
hmmmm ik weet niet wat wijsheid is.
Aan de ene kant de steun.......maar ik moet het toch zelf doen.
Dus hier ben ik nog niet helemaal uit.

Voor nu...... woensdag is DE dag!!
De eerste dag dat ik, hopelijk voor altijd, een rook vrij bestaan in ga!
Moet ook eerlijk bekennen: vind het erg spannend en ben er erg nerveus van!

Keep fingers crossed!!

~*~ C ~*~



Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Als je wilt kan je een bericht achterlaten. Ik zou dat erg leuk vinden!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...