maandag 3 augustus 2015

Granny's haken voor St. Het Vergeten Kind


Ik ben gaan haken voor het goede doel:
Samen staan we voor vrolijk.

"Wist je dat er 33.000 kinderen in Nederland leven in sobere opvangcentra!?!?
Soms op een geheime locatie, misschien wel bij jou om de hoek, zonder dat jij dat weet om hun veiligheid te garanderen.
Vergeten kinderen van 0 tot 18 jaar die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten en gevlucht zijn en opgroeien in sobere opvangcentra met minimale speelmogelijkheden.
Dit is toch niet hoe een kinderleven moet beginnen!?!?"

De bedoeling is om zoveel mogelijk verschillende granny squares en/of blokken te verzamelen en daar dan een deken van te maken voor Stichting 'Het Vergeten Kind'
De bedenkster van deze groep, Mariska is een buurt genoot maar ook een goede vriendin geworden inmiddels. Samen met nog 3 beheerders runnen we de groep en het gaat zo leuk!!

De boodschap die wij 'het vergeten kind' mee willen geven is dat zij NIET vergeten zijn!

Inmiddels heeft de groep al 374 leden!! Jippie!!
We hebben al het verzoek van de stichting voor 75 dekens.
Mariska verzameld de granny's/blokken en sorteert deze in 75 schoenendozen.
Van elk persoon komt er een granny/blok in de deken en zo ontstaat er een deken vol met liefde, warmte en veiligheid waarmee de kinderen zelf kunnen voelen en zien dat er vele aan het denken en in gedachte hun armen om hen heen slaan.

Er zijn geen eisen!
Zolang de opdrachtgevers dit niet doorgeven, kunnen we van alles verwerken.
Wol hebben we liever niet maar als je toch iets van wol maakt, geef het even door.
Mariska houdt die apart en als er een deken verzameld is, wordt er een laken gekocht om dit onder de wolle deken te bevestigen. Zo komt er voor de kinderen geen irritatie of allergie boven drijven.

Ik heb al een aantal granny's gehaakt en ingeleverd maar ik ga nu toch proberen om mijn gemaakte granny's met jullie te delen. incl link van patroon.
In de hoop natuurlijk dat het ook jou aanzet om mee te gaan doen!
Op mijn crea blog kun je de granny's gaan ontdekken.

Ik hoop dat ook jij mee gaat doen!
IEDEREEN is welkom!

xxx


Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Als je wilt kan je een bericht achterlaten. Ik zou dat erg leuk vinden!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!
Doei doei


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...