vrijdag 4 september 2015

Rookvrij- Dag #03


 Ok ik ben een nacht mens.
Vraag me niet waarom maar ik vind de nacht de heerlijkste tijd van een dag.
Ik geniet dan ook heerlijk als ik rond 01:00/01:30 met de honden over straat loop.
Het is dan de honden en ik, heerlijk samen zonder de drama van de rest van de wereld.

Maar nu ga ik toch wel snel naar bed, voor mij doen dan he haha
Ik had zitten lezen dat slapen een heerlijke bezigheid is als je net gestopt bent met roken.
Dus ja ik ga 's avonds sneller naar bed en slaap een beetje uit.....het zijn gelijk weer
zo'n uurtje of 9 die je weer rook vrij doorstaan hebt ;-)

Ik heb ook gemerkt dat ik schijnbaar aut. rookte als ik van buiten kwam.
Dus bv boodschappen heb gedaan, thuis roken.
Met de honden heb gewandeld, thuis roken.
Vanmorgen dokters afspraak, thuis roken.
Ik wist niet dat ik dat deed!? maar schijnbaar dus wel want die momenten zijn even hevig.
Kort maar hevig.

Vanmorgen weer een longtest gehad.
Vorige keer (ong 2 maanden terug) was het zuurstof gehalte 65% (1ste test) en 72% (na puffer 2e test).
Die was beter dan de test daarvoor maar moet zeggen dat ik die tijd ook lekker in mijn vel zat.
We waren veel met Geocaching bezig dus veel buiten en aktief.
Afgelopen weken hebben we weinig aan die hobby gedaan en door prive omstandigheden en
mijn Bipolaire Stoornis, aan de 'onderkant' heb ik vanmorgen gemerkt wat voor invloed dat weer heeft
op de COPD. De test was slecht. Slechts 62%.
De 2e test hebben we niet gedaan omdat ik ook nog eens gestopt ben met roken,
dus volgende week vrijdag doen we de longtest nogmaals en dan kijken wat er in 1 week gebeurt.

Heb me net aangemeld bij SmokeFree.nl
Je krijgt 3 maanden lang een coach en via hen worden de eventueel nicotine pleisters
vergoed door je verzekering! Dat is momenteel mijn grote angst.
Ik had maar 5 pleisters liggen en maandag moet ik het dus zelf doen.
Niks afbouwen maar cold turkey en dat boezemt me toch wel angst in!
Ze gaan contact met me opnemen dus ik wacht het maar weer af.....

Prettig weekend allemaal!


Dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Als je wilt kan je een bericht achterlaten. Ik zou dat erg leuk vinden!
Geniet van de dag en maak er wat moois van.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...